Z pewnością znana każdemu szczypiorniście jak i fanowi piłki ręcznej, marka Kempa to lider w produkcji piłek, odzieży i akcesoriów dedykowanych do tego dynamicznego, nieprzewidywalnego i kontaktowego sportu.
Historia marki sięga 1920 roku, kiedy to w Opolu urodził się założyciel marki, Bernard Kempa. Był on niemieckim piłkarzem ręcznym grającym na pozycji lewego rozgrywającego. Bernard był trenerem oraz pozostał ponadczasową ikoną klubu Frish Auf Goppinged. Bernhard Kempa jest prekursorem znanej w środowisku piłki ręcznej sztuczki Bernhard Kempa trick. Trick ten został przedstawiony po raz pierwszy oficjalnie w 1954 roku, podczas nieoficjalnego międzynarodowego meczu przeciwko Szwecji w Black Forest Hall w Karlsruhe.
Marka koncentruje się w 100% na piłce ręcznej, dlatego jej produkty są dopracowane w każdym calu. Misją Kempy jest zaszczepienie nie tylko pasji, ale i chęci aktywnego uczestniczenia w rozgrywkach piłki ręcznej. Marka stawia na edukację sportową najmłodszych, zależy im na angażowaniu do gry oraz propagowaniu piłki ręcznej jako atrakcyjnego sposobu na spędzanie wolnego czasu. Kolejną z elementów misji marki jest także motywowanie do przełamywania własnych barier i rozwijanie zarówno sprawności fizycznej i dobrej kondycji, jak również dobrego samopoczucia i cech charakteru, które decydują o sukcesach w życiu i zwycięstwie.
Marka współpracuje z drużyną Vive Tauron Kielce, zapewniając jej odzież sportową na treningi, mecze i wyjazdy. Kempa to także jedna z 4 marek należących do Uhlsport Gmbh. W 2010 roku marka podjęła współpracę z Michelin stawiając sobie za cel honoru produkowanie obuwia z wysoce technicznymi podeszwami. Kempa wykorzystuje najnowocześniejsze technologie oraz stosuje innowacyjne materiały mające zaowocować dostarczeniem najwyższej jakości produktów do finalnych odbiorców. W kwestii piłek innowacyjny jest model Synergy, który wyróżnia się innowacyjnym przebiegiem produkcji oraz rewolucyjnym antypoślizgowym materiałem, który zwiększa krągłość oraz gwarantuje stabilizację kształtu. Efektami tych innowacyjnych rozwiązań są lepszy chwyt i lepsze czucie piłki, a także podwyższona kontrola.
Kempa jest częścią Fruit of the Loom i działa na całym świecie. Marka szanuje prawo, a w szczególności prawo człowieka, promuje zdrowy tryb życia, rozwija programy edukacyjne i udziela wsparcia społecznościom lokalnym. Marka opisuje siebie jako godnego zaufania i szanującego prawa pracowników pracodawcę tworzącego zespoły, których członkowie mogą poczuć się jak jedna wspólnota. Marka stanowczo sprzeciwia się brakiem poszanowania praw człowieka, dając temu wyraz w zakazie pozyskiwania bawełny z Uzbekistanu na wieść o nagminnie łamanych w tamtych rejonach prawach pracowników oraz wykorzystywania dzieci i obowiązku pracy przymusowej.
W trosce o środowisko Kempa przestrzega wszelkich regulacji związanych ze zrównoważonym rozwojem. Marka prowadzi także działania związane ze zmniejszeniem zużycia wody w procesie produkcji. W 2013 roku udało zmniejszyć się zużycie wody o ponad milion litrów!
zwiń tekst